Skip to main content

Branding | LinkedIn | Google Ads | BING

Ny marketing strategi for Norva24 skabte flere leads samt -48% reduktion af pris pr. lead

Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres. 

Fleksibelt

“Vi kan jo også høre, at telefonerne ringer meget mere ude i afdelingerne – så vores generelle synlighed er i hvert fald steget betragteligt”.

Peter Løwe, Norva24

Problemstilling

Ønske om reduktion af pris pr. lead og effektivisering af deres marketingsmix

I 2023 indledte vi et samarbejde med Norva24 for at optimere deres Google Ads og Microsoft Ads strategi.

Norva24 tilbyder services inden for kloakservice og underjordisk infrastruktur og havde et behov for at forbedre deres digitale annoncering på Google Ads, da de bl.a. havde en høj pris pr. lead på deres digitale platforme.

Norva24 ønskede at afprøve nye strategier for både at få flere leads, men også for at reducere omkostninger. I den forbindelse søgte de hjælp til at sikre, at deres setup blev så effektivt som muligt.
Snevagten ønskede særligt at fokusere på Google Ads og forbedre deres eksisterende setup for at ramme de rigtige målgrupper og øge konverteringerne.

Snevagtens Google Ads setup skulle afspejle virksomhedens professionalisme og de unikke serviceydelser, de tilbyder.

Udvikling og integration af AI-vejr system til Norva24’s Google Ads

Vi startede med en grundig gennemgang af Norva24’s eksisterende Google Ads setup. Dette omfattede en detaljeret analyse af deres nuværende kampagner, søgeord, annoncer og landingssider.

Vi startede med at teste forskellige annoncetekster i search-kampagner for at identificere hvilken type tekster, der kunne skabe flest konverteringer og ramme relevante målgrupper. Dette resulterede i mere målrettede og effektive annoncer.

Vi fandt dertil ud af, at der er størst sandynlighed for at få leads, når det regner i et givent område. Vejr var derfor en vigtig variable, som vi ville være bedre til at byde efter, og derfor satte vi gang i at bygge et AI-baseret værktøj som automatisk på by-niveau, kan skrue op og ned alt efter nedbørsmængde.

Se resultater

Vi måler på de KPI’er som batter for Norva24

Statistik direkte fra Google Ads
01/04 – 31/05 2024 vs 31/01 – 31/03 2024.

29

Flere leads sammenlignet med forrige periode.

-42

Reduktion af pris pr. lead (CPA) sammenlignet med forrige periode.

5.8

5,8% kon.rate. 52% højere end forrige periode.

32

Reduktion af af-spend på baggrund af optimeringer.

+150

Leads pr. måned via pull annoncering via Google Ads og BING.

100

100% fokus på B2B segment via avancerede målgrupper og multipliers.

Konkrete steps vi tog for at komme i mål

Manuelle justeringer og udvikling samt integration af AI-vejr system.

  • Udvikling og integration af AI vejr-værktøj
  • Manuelle kampagner
  • Manuel kontrol af annoncetekster
  • Opsætning af Server Side Tracking
clockBook møde phoneRing til os