Skip to main content

CASE

Ny Google Ads strategi for Norva24 skabte flere konverteringer samt -48% reduktion af pris pr. lead

Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.

Peter LøweDigital Marketing Specialist hos Norva24

Problemstilling

Ønske om reduktion af pris pr. lead og effektivisering

I 2023 indledte vi et samarbejde med Norva24 for at optimere deres Google Ads og Microsoft Ads strategi.

Norva24 tilbyder services inden for kloakservice og underjordisk infrastruktur og havde et behov for at forbedre deres digitale annoncering på Google Ads, da de bl.a. havde en høj pris pr. lead på deres digitale platforme.

Norva24 ønskede at afprøve nye strategier for både at få flere leads, men også for at reducere omkostninger. I den forbindelse søgte de hjælp til at sikre, at deres setup blev så effektivt som muligt. 

Løsning

Udvikling og integration af AI-vejr system til Norva24's Google Ads

Vi startede med en grundig gennemgang af Norva24's eksisterende Google Ads setup. Dette omfattede en detaljeret analyse af deres nuværende kampagner, søgeord, annoncer og landingssider.

Vi startede med at teste forskellige annoncetekster i search-kampagner for at identificere hvilken type tekster, der kunne skabe flest konverteringer og ramme relevante målgrupper. Dette resulterede i mere målrettede og effektive annoncer.

Vi fandt dertil ud af, at der er størst sandynlighed for at få leads, når det regner i et givent område. Vejr var derfor en vigtig variable, som vi ville være bedre til at byde efter, og derfor satte vi gang i at bygge et AI-baseret værktøj som automatisk på by-niveau, kan skrue op og ned alt efter nedbørsmængde.

Jeg kunne med det samme mærke, at Versano var gode til at være på og komme med nogle nye forbedringsforslag til, hvordan det kunne gøres.

Peter LøweDigital Marketing Specialist hos Norva24

Jeg kan i hvert fald se, at vi har fået en stigning på besøgende, og det er super fedt. Og vi kan jo også høre, at telefonerne ringer meget mere ude i afdelingerne – så vores generelle synlighed er i hvert fald steget betragteligt.

Peter LøweDigital Marketing Specialist hos Norva24

Resultater

-32

Reduktion af ad-spend

-48

Reduktion af pris pr. lead

+29

vækst af leads

-32

Reduktion af ad-spend

-48

Reduktion af pris pr. lead

+29

vækst af leads

Statistik direkte fra Google Ads online interface

Hvilke værktøjer brugte vi for at komme i mål?

Manuelle justeringer og udvikling samt integration af AI-vejr system.

Udvikling af AI vejr-værktøj til Google Ads

Efter analyse af setup på Google Ads, kunne vi lokalisere 3 kerneområder hvor vi kunne gøre en mærkbar forskel på annonceringen.

1. Vi kunne konstatere, at der var fleste konverteringer når det regnede i et givent område. Derfor opsatte vi en integration mellem Google Ads og vores egen AI-værktøj, som automatisk justerer budgivningen på keywords alt efter nedbørsmængden, uafhængigt af byer og områder i hele Danmark. Det resulterede i en stigning i konverteringsraten på 29% og en reduktion af prisen pr. lead, da denne integration har gjort det muligt at skrue op ved nedbør.

2. Kontoen havde omkring 300 keywords som sjældent blev aktiveret. Dette betød, at kontoen var ustruktureret og data blev spredt ud på flere keywords og kampagner. Vi samlede derfor keywords, som havde over 20 månedlige besøgende i klynger og strukturerede annoncerne ud fra søgehensigten.

3. Kontoen var sat til automatisk at styre overskrifter på alle annoncer. Dette var ikke optimalt, da Google går efter en høj CTR, fordi det er dét, som de tjener penge på, og ikke konverteringer. Derfor skiftede vi alle kampagner til “ikke rotér” på annoncer og opsatte vores egne rapporter, som vi kunne monitorere og analysere de bedste overskrifter ud fra, og selv manuelt skifte teksterne løbende.

Største ændringer

  • Udvikling og integration af AI vejr-værktøj
  • Manuelle kampagner
  • Manuel kontrol af annoncetekster
  • Opsætning af Server Side Tracking

Hvilke værktøjer brugte vi for at komme i mål?

Manuelle justeringer og udvikling samt integration af AI vejr-værktøj.

Største ændringer

  • Udvikling og integration af AI vejr-værktøj
  • Manuelle kampagner
  • Manuel kontrol af annoncetekster
  • Opsætning af Server Side Tracking

Udvikling af AI vejr-værktøj til Google Ads

Efter analyse af setup på Google Ads, kunne vi lokalisere 3 kerneområder hvor vi kunne gøre en mærkbar forskel på annonceringen.

1. Vi kunne konstatere, at der var fleste konverteringer når det regnede i et givent område. Derfor opsatte vi en integration mellem Google Ads og vores egen AI-værktøj, som automatisk justerer budgivningen på keywords alt efter nedbørsmængden, uafhængigt af byer og områder i hele Danmark. Det resulterede i en stigning i konverteringsraten på 29% og en reduktion af prisen pr. lead, da denne integration har gjort det muligt at skrue op ved nedbør.

2. Kontoen havde omkring 300 keywords som sjældent blev aktiveret. Dette betød, at kontoen var ustruktureret og data blev spredt ud på flere keywords og kampagner. Vi samlede derfor keywords, som havde over 20 månedlige besøgende i klynger og strukturerede annoncerne ud fra søgehensigten.

3. Kontoen var sat til automatisk at styre overskrifter på alle annoncer. Dette var ikke optimalt, da Google går efter en høj CTR, fordi det er dét, som de tjener penge på, og ikke konverteringer. Derfor skiftede vi alle kampagner til “ikke rotér” på annoncer og opsatte vores egne rapporter, som vi kunne monitorere og analysere de bedste overskrifter ud fra, og selv manuelt skifte teksterne løbende.

clockBook møde phoneRing til os