Skip to main content

Case

+600% stigning i Robell’s omsætning i 2023 sammenlignet med 2022

For us is it important that we both focus on conversion growth. When I talk about the targets and sales, Versano really has the tools and ideas on how to support it and execute it, so that we actually facilitate it in our accounts.

Karolis BingelisE-commerce Manager hos Godske Group

Siden 2021 har Robell, et tøjmærke under Godske Group, og Versano samarbejdet. Siden starten har vi løbende optimeret deres Google Ads og i 2023 kulminerede det med en stining i omsætning på over 600% sammenlignet med året før på Google Ads.

Problemstilling

Større tilstedeværelse i Tyskland og lancering i Danmark

i efteråret 2021 kontaktede Godske group os med et ønske om at styrke deres online tilstedeværelse gennem Google Ads på både det danske og tyske marked for tøjmærket Robell. De ønskede at få udviklet en Google Ads strategi, der fokuserede mere på konverteringer og slag, og som kunne skabe mærkbare resultater.

De havde før, uden success, haft et bureau til at varetage opgaven, men det skabte ikke de resultater som var ønsket. Derfor var en del af opgaven også at give transparens i hele processen og sørge for at tilliden til en ekstern samarbejdspartner kunne genfindes.

Løsning

Mix mellem Google's systemer og vores egne AI-systemer

I samarbejde med Robell blev det eksisterende setup gennemgået for at identificere optimeringsmuligheder.

Vi opsatte nye kampagner i Google Ads, der var målrettet konverteringer og salg for at øge synligheden af Robells produkter på både det danske og tyske marked.

Der blev oprettet Google Shopping-kampagner som en del af løsningen, og udviklet søgekampagner med fokus på pull-marketing, så Robell var synlige i relevante søgninger.

Vi overvågede løbende resultaterne og justerede strategien baseret på data for at sikre kontinuerlig optimering og de bedst mulige resultater.

The focus was to build the foundation for performance – and that is what we have done within the first year.

Karolis BingelisE-commerce Manager hos Godske Group

The focus was to build the foundation for performance – and that is what we have done within the first year.

Karolis BingelisE-commerce Manager hos Godske Group

Resultater

837

Flere ordre

185

Stigning i ROAS

666

Vækst i omsætning

837

Flere ordre

185

Stigning i ROAS

666

Vækst i omsætning

Statistik direkte fra Google Ads online interface

Hvilke værktøjer brugte vi for at komme i mål?

… Kontinuerlig udvikling og søgen efter den optimale performance siden 2021

Manuelt setup med hjælp af egetudviklet AI-system

For robell har vi løbende optimeret deres Google Shopping som den primære opgave. Her har vi udviklet vores eget AI system, som automatisk optimere alle produkt-tekster på varene.

Dertil har vi løbende justeret setup imod de målgrupper som havde den bedste performance. Her fandt vi ud af at kvinder over 45 år er mere end 3x mere sandynlig for at købe fremover kvinder under 35 år.

Løbende optimeringer

For Robell har vi løbende optimeret alle multipliers af kampagner på baggrund af vores eget-udviklet rapportsystem. Det har gjort at vi har kunnet identificere segmenter hvor annoncer ikke har klaret sig godt, hvorved vi har kunne frasortere og dermed fokusere på de segmenter hvor vi har den højeste sandynlighed for salg.

Vigtigste optimeringer

  • Egenudviklet AI system til Google Shopping
  • Optimeringer af målgrupper
  • Server-side tracking
  • Meget mere

Hvilke værktøjer brugte vi for at komme i mål?

… Kontinuerlig udvikling og søgen efter den optimale performance siden 2021

Vigtigste optimeringer

  • Egenudviklet AI system til Google Shopping
  • Optimeringer af målgrupper
  • Server-side tracking
  • Meget mere

Manuelt setup med hjælp af egetudviklet AI-system

For robell har vi løbende optimeret deres Google Shopping som den primære opgave. Her har vi udviklet vores eget AI system, som automatisk optimere alle produkt-tekster på varene.

Dertil har vi løbende justeret setup imod de målgrupper som havde den bedste performance. Her fandt vi ud af at kvinder over 45 år er mere end 3x mere sandynlig for at købe fremover kvinder under 35 år.

Løbende optimeringer

For Robell har vi løbende optimeret alle multipliers af kampagner på baggrund af vores eget-udviklet rapportsystem. Det har gjort at vi har kunnet identificere segmenter hvor annoncer ikke har klaret sig godt, hvorved vi har kunne frasortere og dermed fokusere på de segmenter hvor vi har den højeste sandynlighed for salg.

clockBook møde phoneRing til os