Skip to main content

LinkedIn | META | Google Ads

Snevagten opnåede flere leads og reducerede adspend med -48%

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

“Vi blev ikke bare bokset ind og kasset ind”. 

Fleksibelt

“Vi er en sæsonbaseret virksomhed og har bl.a. fået et budgetforslag på, hvordan hele året kan se ud, hvilket har været rigtig fedt for os, fordi det vidner om, at Versano har en rigtig god forretningsforståelse og forstår, hvad det er, vi sidder og laver”.

Rasmus Bjørn Aagard, Snevagten

Problemstilling

Effektivisering af ad-spend på Google Ads og optimering af setup

Siden september 2023 har Snevagten og Versano samarbejdet. Snevagten tilbyder professionel glatførebekæmpelse og snerydning i Danmark og kontaktede os, fordi de ønskede at optimere deres digitale annoncering.

Snevagten ønskede særligt at fokusere på Google Ads og forbedre deres eksisterende setup for at ramme de rigtige målgrupper og øge konverteringerne.

Snevagtens Google Ads setup skulle afspejle virksomhedens professionalisme og de unikke serviceydelser, de tilbyder.

Fokus på målgrupper og konverteringer

Vi startede med at gennemgå Snevagtens eksisterende Google Ads-konti og analyserede den historiske data. Her blev der fundet flere optimeringsmuligheder, som vi i samarbejde med Snevagten gennemgik.

Sammen blev der udarbejdet en Google Ads-strategi, der havde til formål at ramme de mest relevante målgrupper og øge konverteringerne. Der blev blandt andet testet forskellige tekstsammensætninger i annoncerne for at finde ud af, hvilke tekster, der virkede bedst hos målgruppen.

Det blev også Versanos opgave at eksekvere og løbende monitorere og justere strategien for fortsat at sikre gode resultater.

Resultater

-48

Reduktion af ad-spend

+9

Vækst af leads

+70

Optimering af konverteringsrate.

Statistik direkte fra Google Ads
1/09 – 30/10 2024 vs 1/09 – 30/10 2023.

Konkrete steps vi tog for at komme i mål

Fra et automatiseret setup til 100% manuelt styret

  • Skifte til manuel konto
  • Optimeringer af målgrupper
  • Server-side tracking
  • Splittest af USP’er

1. Splittest annoncetekster

Herefter splittestede vi på alle indstillinger i en periode, for at klarlægge hvilke USP’er og kampagneindstillinger som fungerede bedst.

Her blev det hurtigt tydeligt, at det var vores manuelle indstillinger som klarede sig bedst. Med den viden, udbyggede vi kontoen og tilføjede nye geografiske områder samt målgrupper som også havde interesse for Snevagten.

1. Fokus på målgrupper og geografi

På baggrund af data fra de seneste år, analyserede vi os ind på Snevagtens kernemålgruppe og frasortere alle ikke-relevante brugere.

3. Kortlægge beslutningsprocessen

Ved hjælp af eksisterende data, kunne vi hurtigt konstatere at der var et mønster i søgeintent hos kunderne. Derfor byggede vi et funnel-setup, som ramte brugerne de forskellige faser i kunderejsen.

Hermed kunne vi være top-of-mind i hele beslutningsprocessen og have annoncer klar når kunden var beslutningsparat. Det resulterede i en reduktion af spend på +60% og samtidig gav flere leads.

clockBook møde phoneRing til os